Friday, September 14, 2012

is it a crime to choose?

Salam guys. Dah lama Alia tak lawat blog ni, busy la katakan. But seriously, memang Alia busy lately ni. Hujung hujung sem ni banyak nak kena submit assignment la, test la, quiz la, presentation la, semuanya nak settle hujung sem ni. Rasa nak lunyai je badan ni hah.Tak apala kan, nama pun belajar. Nanti cuti sem, hambik kau mati kebosanan plak kann? Heee

Oh before that, Alia nak wish all the best and good luck to all my bestie yang berjaya further their studies. All my dears, please takecare of yourself there and wait for me okay, kawan kau ni slow macam siput bab bab belajar ni hah. Biar aku habis diploma dulu, then aku ambil degree eh. HAHA. Okay, kiss hug for korung, I will miss you guys, a lot dohh :')

Okay, Alia actually mahu bercerita tentang satu benda ni. Dah lama Alia pertikaikan hal ni, dalam hati jela. Bak kata orang bermonolog dengan diri sendiri, cewahhhh! Tak boleh belah ayat Alia. HAHA. Haktuih, geli Alia baca balik. Apa yang Alia fikirkan ialah adakah Alia seseorang yang memilih dalam mencari boyfriend dan salah kea bila kita memilih untuk mencari yang terbaik untuk diri kita?

Benda ni bermula macam ni. Masa raya harituh, Alia hang out dengan member Alia. Kebetulan yang satu kereta dengan Alia Si Sepasang Merpati Dua Sejoli ni hah, siapa lagi Si Zack and her boyfriend laaaa Nawfal. Yang Alia duduk kat backseat tuh dengar jela diaorang romantik romantik dekat depan. Panas dengar romantik diaorang, Alia pun kacau la diaorang. HAHA, jahat tak?

Me: Ehem, bila korung nak kahwin?! 

Zack and Nawfal terus terdiam. Then Zack dah malu malu kucing. Nawfal start gelak jela.

Not sure either Nawfal or Zack yang tanya, but salah sorang daripada diaorang la.

N&Z: Kau kenapa Alia tanya soalan ni tetiba? Okay tak ni? HAHA

Me: Mana taknya aku tak okay, elok jea korung sembang sembang sweet dekat depan, aku melopong dengar dekat belakang ni haaaah. Cemburu kot. 

N&Z: Maaf la yea, kitaorang dah lama tak jumpa. Lepas rindu la katakan.

Me: Tahu, if one day korung tak kahwinla aku tak tahu la sebab apa. Nak kata baru kenal, dah lama kenal. Harap korang kahwin la eh,aku doakan. Nanti jangan lupa ajak aku. HAHA. Sometimes, cemburu oh aku dengan korung sebab couple dah lama kot. Tak macam aku, asyik kena tinggal jea.

Nawfal: Ala, kau actually ramai je nak. Kau petik jea jari, ramai yang datang punya. Kau cun kot, ada market. Cuma masalahnya, kau tuh memilih sangat.

Me: Aku memilih? Yeke aku memilih?

Last last, kitaorang end up conversation tuh tiba tiba sebab dah sampai dekat Aeon Station 18. HAHA. Nak jadi kan cerita, Alia teringat balik pasal persoalan ni apabila Alia melepak dengan Rahimi a few days ago la.

Rahimi starting ask me about my status. Adakah Alia masih single, then Alia jawabla Alia masih single. Dia mengangguk jela. Kitaorang pun bercerita la hal masing masing kenapa masih single, kenapa masih menunggu si dia and blah blah blah. Alia adala mengadu dekat Rahimi yang sometimes Alia tak boleh lupakan ex-boyfriend Alia, which is Johan. Yes, i admit sometimes Alia akan rindu dia. Bohongla Alia cakap Alia tak sayang dia lagi. Susah untuk lupakan dia actually. Rahimi pun macam faham la keadaan Alia, yang mana Alia cuba nak terangkan pun susah. Maybe sebab Alia masih ingatkan Johan, Alia tak dapat pengganti yang baru. Hah,macam tuh la maksud dia.

So Rahimi pun jawabla. Alia masih ingat setiap perkataan dari mulut Rahimi tuh.

Rahimi: Aku perasan kan, kau ni memilihla Alia. Kau tak cuba buka hati kau dekat orang lain.

Me: *Mengeluh. Aku dah cuba Rahimi, even aku ada buka hati dekat satu mamat ni but then susah plak nk together dengan dia. Ada banyak sebab plak tuh.

Rahimi: Kau cuba la lagi. Hah, lagi satu. Satu lagi peragai kau, belum pape lagi kau dah hadkan perhubungan kau dengan seseorang tuh. Contohla, if la. Aku cakap kalau okay. macam aku nak flirt dengan kau satu hari tuh, then kau nampak hint dia kau terus direct, tak menyempat yang kita kawan. then how? 

Me: Ala, itu memang yang aku rasa. Takkan la nak bercouple dengan kawan dah rapat. Lagi lagi kau, ish mustahil kot. Plus dah memang itu perasaan aku, aku tak rasa apa apa dekat kau. Baik aku terus terang kan? 

Then Rahimi pun mengangguk jela kannn, maybe malas nak bertekak dengan Alia pasal tuh. Then kitaorang continue la bersembang pasal lain.

Sampai ke sudah kitaorang sembang, sampai la dengar bunyi 'TOTT!, TOTT!' Apakah itu? Bunyi siren pak guard suruh students balik bilik. Annoying gila kot bunyi dia. Rasa nak cabut jea siren tuh dari kereta bajet besar pegawai keselamatan tuh. Balik bilik, sambung makan Mcd yang Rahimi belanja sambil tengok Runningman. Tak ada life kan Alia? Yela,tak ada boyfriend la katakan. HAHA

Last last, Alia sendiri tertanya betul kea Alia memilih. Tapi tak salah kan kalau Alia memilih untuk kebaikan Alia. Yela, umur nak meningkat 20 an, takkan nak hubungan yang asyik clash couple clash couple macam tuh. Sumpah penat kot. So biar la Alia memilih kan, tapi arghh, Alia memilih kea? HAHA

Okayla, Alia dah tak ada idea nak tulis apa. Mata actually dah ngantuk, berat je mata ni. Haaa, lately ni asyik dengar lagu Distance jea. Sebab apa? Lirik dia seakan akan kisah Alia dengan Chipsmore. Alia terpaksa jauhkan diri Alia dari dia atas sebab tertentu. 'Chipsmore, seriously Alia tipu pasal Alia tak rindu Chipsmore. Actually, I do missed you, a little bit.' Mmm, kla. Alia tidur dulu. Night people :)

No comments:

Post a Comment